Wednesday, August 1, 2012

Mee Hon Sup............

Assalamualaikum,....
selamat pagi...
Bila anak tekak dah terlalu jemu makan nasi, pilihan yang paling tepat adalah mihun sup….. Meehoon sup ni dari dulu sampai sekarang my ‘feveret’ dan sampai bila-bila pun ia tetap menjadi my’ feveret’ food!! Saya sendiri pun tak tahu mengapa saya sukakannya…..


Kalau ada tetamu datang kerumah saya pun, saya suka sangat menjamu mereka meehun sup. Mungkin juga sebab ia senang nak disediakan dan cara membuatnya juga tak banyak kerenah!!!! Biasalah, orang yang tak berapa rajin macam saya ni, jika buat sesuatu suka benda yang senang-senang je…..Sebab tetamu saya selalu kata ” Buat susah-susah je!”, bila saya mula menghidang makanan. Dan mulut saya cepat menjawab ” Eh tak lah…. saya buat yang senang-senang je!!!!. Hah baru tau…….




               

             Mee Hon Sup

yg nie pulak buat paling ringkas coz nak mkn masa berbukakan...
buat pun just cukup2 utk we all 1 family & ada balance sikit hantar kat rumah jiran sebelah... tu mmg dah jd perkara wajib bial timwe posa nie... kongsi sama2 apa yg kita mkn...
anak2 pun sama mcm Azie gak suka bebonar mkn mee hon sup nie...
balik dr solat tarawih mlm td pun adik sempat 1 mangkuk dulu b'for tido,  Izatul pulak bangun sahur td tanyakan mee hon sup nie...

No comments: